Retourpakketten een nieuw leven geven

Iedereen maakt zich er schuldig aan, veel kleding bestellen en vervolgens de helft of meer retourneren. Voor de consument is het een makkelijk proces maar de webwinkels worden er niet blij van. Toch moeten de webwinkels zich eraan over geven, zelf als ze zien dat de spullen zijn gebruikt, want ze zijn bang voor slechte reviews. Nieuwsuur belicht dit probleem en neemt een kijkje achter de schermen. Bij grote webshops wordt minstens 30 tot 40 procent teruggestuurd en bij de twee grootste mode webshops van Nederland, Zalando en Wehkamp, ligt dat percentage rond de 50% of hoger. Dat terug sturen is heel makkelijk maar niet voor elke partij een feest. Wat kan er eigenlijk gedaan worden met teruggestuurde producten? Daar is een oplossing voor.
Oplossing
BuyBay geven retouren een tweede leven: het product is vaak alleen even uit de verpakking geweest, heeft lichte gebruikssporen of is om een andere reden niet meer helemaal nieuw. Daarbij geeft Buybay altijd aan wat de huidige staat van het product is en bij gebruikssporen of beschadigingen maken we hier altijd melding van, zodat consumenten precies weten wat ze kopen.
Wie is BuyBay
A smile in return is waar zij naar streven. Buybay is een Tech bedrijf dat e-tailers, fabrikanten en distributeurs helpt hun retourproducten te verkopen aan nieuwe eigenaren. Dit doen zij met, door hunzelf ontwikkelde, slimme software.
BuyBay lost hierbij een probleem op in de wereld van online bestellen. Door retourgoederen opkopen en deze vervolgens te verkopen aan nieuwe eigenaren maken zij alle betrokkenen maximaal blij en de wereld een beetje duurzamer. Zo kunnen consumenten online blijven bestellen en de webshops hun retourgoederen kwijt.
Write a Reply or Comment