Onze onderneming staat vast
Zoals jullie weten zijn wij nog steeds bezig met onze onderneming. Wij gaan steeds groter worden in ons kleine huisje en we staan klaar om de sprong te maken naar het echte kantoor leven. We hebben alle troepen ingeschakeld om alles zo goed mogelijk te regelen. We moesten alle informatie hebben voor het starten van een onderneming, het onderhouden van een onderneming en het doorzetten van een onderneming. Hiervoor hebben we een aantal advocaten ingeschakeld bij een advocatenkantoor ondernemingsrecht.
We zijn begonnen als twee broers die graag een iphone willen verkopen, wij hadden hier recht op om dit te kunnen doen. Daarnaast hebben wij de ambitie om steeds meer te verkopen. Wij willen onze kennis en producten verspreiden over het hele land. Maar daar zitten een aantal regels aan. Wat moesten we precies doen? Ten eerste moesten we zo veel mogelijk in contact komen met een advocaten of meerdere advocaten. Gesprekken voeren met mensen die verstand hadden met het opstarten van een onderneming. Mensen die alle rechten kennen, die de regels uit kunnen schrijven en die kunnen vechten voor wat zij willen.
Hiervoor zijn we naar een advocatenkantoor gegaan. Een gigantisch gebouw met twaalf verdiepingen gevuld met advocaten die kennis hebben over ondernemingsrecht. We hebben drie gesprekken gevoerd voordat we waren ingeschreven bij de kamer van koophandel. Dit waren dus gesprekken die erg langdradig waren, waar wij dus helemaal niet goed in zijn. Gelukkig heeft een van de advocaten een samenvatting opgestuurd waardoor wij nu op de hoogte zijn van de laatste toegepaste regels. Wat moesten we precies doen: Inschrijven, facturen noteren en belasting aangeven.
Dat waren de drie hoofdactiviteiten om problemen te vermijden. Daarnaast moesten we alles notuleren. Wanneer iemand om een bepaald bedrag vroeg en waarom dit zo is, moesten we binnen 24 uur deze informatie naar boven halen. En dat lukte ons. Missie geslaagd.
Write a Reply or Comment